Het marketing vliegwiel van Gusto Media
Video’s, insta stories, blogs, nieuwsbrieven, nieuwe websites en nog veel meer. Wat maken we toch gave content voor de vastgoedmarkt. Belangrijk om te vertellen, want als HubSpot partner worden we nogal eens gezien als softwareleverancier. Maar dat zijn we niet. We zijn een content marketing agency, die gewoon graag een stapje verder zet. En die software inzet om nog effectiever te zijn.
Bij Gusto Media zijn we gespecialiseerd in de klantreis op de huizenmark, in het bijzonder voor nieuwbouw. Hoe oriënteert iemand zich op de huizenmarkt én hoe kan de projectontwikkelaar die klantreis het best ondersteunen? Dat zijn vragen waar we iedere dag mee bezig zijn.
Daarom maken we content. Bijvoorbeeld over de wijk – waar ligt die eigenlijk precies? En als ik daar eventueel ga wonen, waar gaan mijn kinderen naar school, hoe kom ik op mijn werk en waar doe ik boodschappen? Maar ook maken we content over het product: de woningen. Wie heeft die eigenlijk zo bedacht én wat maakt ze uniek?
Deze content maken we in allerlei vormen en voor verschillende kanalen. We zien namelijk dat deze content helpt. Steeds meer mensen kunnen online al de afweging maken of ze zich inschrijven of niet of dat ze op de hoogte willen blijven of niet.
Het vliegwiel
Om te begrijpen hoe we bij Gusto Media over software denken, is de visualisatie van het vliegwiel het handigst. In de buitenste ring van dit vliegwiel staat de klantreis van de consument. Die ontwikkelt zich stap voor stap van een vreemde van een project, naar prospect, naar koper en dan naar een ambassadeur.
Eén niveau dieper in het vliegwielmodel kom je uit bij welke ‘afdelingen’ die klantreis faciliteren. Van marketing naar sales en dan naar service. Afdelingen die volgens ons perfect met elkaar samen moeten werken, zodat er een optimale klantreis wordt gefaciliteerd.
In het hart van dit model staat de software. Welke dat dan ook is, doel moet ons inziens zijn dat die software de buitenste ringen mogelijk maakt. Bijvoorbeeld zodat de serviceafdeling terug kan zien via welke weg de klant ooit klant is geworden. Wij werken dan ook graag met HubSpot – want die kan dat heel goed – maar wanneer een ander systeem dit ook compleet kan faciliteren, werken we daar net zo graag mee.
Door marketing, sales en service goed te laten samenwerkingen, gaat het vliegwiel namelijk echt goed draaien. Het resultaat? Efficiënte marketing en een succesvol project. En dat willen we toch allemaal?