De juiste leads met vastgoedmarketing – doe aan leadscoring
De juiste leads binnenhalen? Dat is nogal een uitdaging. In de vastgoedmarkt wordt er nogal gefocust op de kwantiteit. Veel leads is beter, lijkt het devies. Daar denken wij anders over. Wij vinden dat je eerst goed moet nadenken welke leads kwalitatieve leads zijn. Maar kwalitatieve leads herkennen, hoe doe je dat? Leadscoring.
Iedereen schrijft zich in voor je nieuwbouwproject. Maar vervolgens bel je iemand op om te vertellen dat ze een optie op een woning hebben. Dan blijken ze niet meer te weten dat zich ingeschreven hebben. Of helemaal niet op zoek te zijn naar een nieuwe woning. Soms kunnen ze de woning helemaal niet betalen. Herkenbaar?
Leadscoring
Stiekem gaat er veel tijd verloren met deze niet kwalitatieve leads. Een verborgen kostenpost. Daarom doen wij aan leadscoring. Leadscoring is eigenlijk niet meer en niet minder dan het monitoren van het gedrag van de potentiële klant. Iedere actie vertegenwoordigt een bepaalde waarde. Schrijf je je in voor de nieuwsbrief van het nieuwbouwproject? Dan is dat – bijvoorbeeld – 20 punten waard. Al deze punten tel je bij elkaar op.
Hubsterdam
Door het blog HubSterdam zijn we gevraagd om meer te vertellen over hoe we dit doen en welke voordelen dit oplevert. Maar ook: wat de grootste moeilijkheid is (tipje van de sluier: hoe goed ken jij je potentiële klanten?). En wat zijn de grootste valkuilen van leadscoring? Wil jij ook meer weten over leadscoring? Klik dan even door naar het blog op HubSterdam!