Onder de rook van Almere is een indrukwekkend en nieuw duingebied ontwikkeld. Leven in de duinen én aan het strand, maar dan wel met alle voordelen van wonen in de stad. Dat is project DUIN.
De uitdaging
Vanaf het moment dat de plannen definitief waren, kreeg Gusto Media als opdracht om op innovatieve wijze de potentiële doelgroep te bereiken. Een doelgroep die vervolgens omgezet kon worden naar leads. En dat terwijl er nog niets gebouwd is in DUIN. Oh ja, de projectontwikkelaar legt graag een link met steden als Utrecht, Hilversum en Amsterdam.
De aanpak
Behalve het plan, hebben we gekeken naar de omgeving en de voordelen van wonen in DUIN. Een vrije omgeving. Dicht bij water en stad. Een gebied voor pioniers. Maar nadelen? Zeker, die waren er ook. Zo heb je geen tuin, maar een terras. De complete DUIN is je speeltuin. Dit vraagt om een ander soort koper dan bij een gemiddeld nieuwbouw plan.
Op basis van de opgestelde persona’s zijn we nagegaan welke kanalenmix we het best konden inzetten. De tweede stap was content ontwikkelen. We starten met blogs. Content over hoe het is om te wonen in de duinen bijvoorbeeld. Ook zijn er proefbewoners in het gebied gaan wonen. Zij vertellen hun verhaal – met twee jonge kinderen – in dit gebied. Al deze content is omringd met kleine updates, die gaan over genieten van het leven en de natuur. Ook de link met de bereikbaarheid is – op slechts 20 minuten van het centrum van Amsterdam – natuurlijk ook essentieel op deze locatie.
Het resultaat
Meer dan 6.500 mensen volgen het project op Facebook en op de nieuwbrief zijn meer dan 3.000 abonnees. Inmiddels wonen er meer dan 1.000 mensen in DUIN en worden er nog steeds volop woningen ontwikkeld. De content is daarmee ook geëvolueerd naar verhalen over hoe het is om daadwerkelijk in DUIN te wonen. Denk aan de YouTube serie: ‘DUIN aan het woord’.
In iedere fase van de bouw van DUIN weet Gusto Media het aantal volgers en betrokkenen te laten groeien en de juiste leads aan te leveren. Ook wanneer we de Facebookserie ‘nieuwe kopers’ starten, is iedereen enthousiast om hun aankoop te delen op Facebook. En zo helpen de bestaande kopers nieuwe leads te bereiken.
Opdrachtgever aan het woord
WIM DE LATHAUWER, AMVEST
Gusto helpt ons met creatieve én effectieve content en doet dit altijd met veel energie en enthousiasme. Dankzij deze aanpak blijven we de woningen verkopen.
Open the conversation.
Nieuwsgierig geworden? Je kunt ons alles vragen. Van onze
marktbenadering, strategie, research naar content en ga zo maar door.
Moet je wel even contact met ons opnemen. Vinden we leuk!