Strijp R is een uniek plan. De woonwijk – onder de rook van het Eindhovense Strijp S - bestaat uit heerlijke nieuwbouwwoningen die perfect mixen met de industrie & horeca van Piet Hein Eek. Uniek, want ook de relicten van de oude Philips fabriek (die er ooit stond) blijven bewaard.
De uitdaging
De woningen uit een eerdere fase van Strijp R zijn al opgeleverd en volop in gebruik. Nu staat de verkoop van de volgende fase voor de deur. Die fase bestaat drie verschillende velden, met een heleboel verschillende type woningen. Aan Gusto Media de uitdaging om deze omgeving zichtbaar te maken bij een nieuwe groep potentiële kopers. Doel? De nieuwe woningen snel in optie door veel geïnteresseerden te binden aan het project en bij de startverkoop zoveel mogelijk aanwezigen.
De aanpak
Dit gebied biedt verse ingrediënten voor een heerlijke cocktail. Zo is er de prachtige historie van Philips beeldbuisfabriek die er ooit stond, is er een internationaal geroemde ontwerper aanwezig die zorgt voor een unieke dynamiek in een nieuwbouwwijk én daarnaast wonen er al een heleboel mensen.
Op basis van het profiel van de potentiële kopers zijn we content gaan maken met bovenstaande mix. Denk aan ‘de sfeermakers aan het woord’ waarin we bestaande bewoners aan het woord laten, maar ook de stedenbouwkundige en Piet Hein Eek zelf. De interviews vonden plaats met een camera in de aanslag en daaruit ontstonden ook blogs, social updates (& advertenties), nieuwbrief content en zelfs een fysieke krant.
Het resultaat
Dankzij de effectieve distributie van deze en andere verhalen wisten we steeds meer interesse te wekken voor dit project. Vanuit de Facebook volgers kwamen websitebezoekers.
Deze websitebezoekers schreven zich in voor de nieuwsbrief, maar lieten zich ook massaal zien tijdens de startverkoop van fase II.
Inmiddels zijn de woningen in de wijk allemaal verkocht en is het project succesvol afgerond!
Opdrachtgever aan het woord
SUSAN VAN BAARLE, KLOPT. IN OPDRACHT VAN AMVEST
"Gusto Media maakt voor Strijp R effectieve en originele content. En denkt creatief mee. Zo was het idee om de online content die we verzamelden en deelden ook in een krant uit te brengen een schot in de roos. In de krant staan niet alleen mooie beelden van de nieuwe woningen, maar ook interessante interviews met smaakmakers en huidige bewoners, verhalen over de geschiedenis van de plek, tips en hotspots in de buurt. Het heeft echt inhoud, wat past bij onze doelgroep. Ook tof was het idee van de ‘silent bios’ tijdens de start verkoop. Op een groot scherm draaiden de video’s die we hebben gemaakt en mensen luisterden hier dus naar met koptelefoons. Zag er niet alleen leuk uit, maar werkte ook goed. Zo konden andere mensen gewoon rustig in gesprek met de makelaar."
Open the conversation.
Nieuwsgierig geworden? Je kunt ons alles vragen. Van onze
marktbenadering, strategie, research naar content en ga zo maar door.
Moet je wel even contact met ons opnemen. Vinden we leuk!